...v listopadu
naše celoměsíční téma je "PODZIM"
-
24.11.-28.11.: BLÍŽÍCÍ SE ZIMA
vzdělávací cíle
-
Poznávací: Jaké oblečení potřebujeme na zimu. Jak se chovají zvířátka, když se blíží zima.
-
Postojový : Uvědomění si, co vše s sebou přináší blížící se zimní období.
-
Hodnotový: Pozitivně vnímat okolní přírodu, charakteristické rysy pro příchod zimy.
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: Nácvik správného a samostatného oblékání
-
Dítě a jeho psychika: Přizpůsobení se změnám v počasí x změnám v náladě.
-
Dítě a ten druhý: Respektování ostatních dětí při délce oblékání.
-
Dítě a společnost: Poznávání nových pranostik, legend, svátků...
-
Dítě a svět: Změny v přírodě(v počasí), zvířátka se pomalu ukládájí k zimnímu spáku.
-
18.11.-21.11.: BARVY PODZIMU
vzdělávací cíle
-
Poznávací: umět poznat pět základních barev podzimu, vědět, kde je najdeme v přírodě
-
Postojový : barvy jsou všude kolem nás (vnímat tyto barvy při každé činnosti, v každém prostředí)
-
Hodnotový: proč je podzim barevný
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: taneční a hravý podzim v naší školce
-
Dítě a jeho psychika: vedeme dialog s dítětem, dokážeme si povídat o barvách v ranním kruhu, zpíváme, tvoříme z písmen
-
Dítě a ten druhy: dokážeme kooperativně pracovat, společně poznáváme barvy a přiřazujeme k nim, dokážeme se dohodnout
-
Dítě a svět: podzim venku - podzim ve školičce
-
10.11.-14.11.: LÍSTEČEK MI NA DLAŇ SPAD
vzdělávací cíle
-
Dítě a jeho tělo: Grafomotorické cvičení, napodobování padajícího listí.
-
Dítě a jeho psychika: Jaký list se mi ze všech líbí nejvíce.
-
Dítě a ten druhý: Respektování rozhodnití ostatních(při výběru činnosti, listů)
-
Dítě a společnost: Poznávám, jak se na podzim hrabe listí, co lidé dělají jiného s listím.
-
Dítě a svět: Listí na zahradě, v lese, na louce.
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: Grafomotorické cvičení, napodobování padajícího listí.
-
Dítě a jeho psychika: Jaký list se mi ze všech líbí nejvíce.
-
Dítě a ten druhý: Respektování rozhodnití ostatních(při výběru činnosti, listů)
-
Dítě a společnost: Poznávám, jak se na podzim hrabe listí, co lidé dělají jiného s listím.
-
Dítě a svět: Listí na zahradě, v lese, na louce.
-
3.11.-7.11.: POVOLÁNÍ MÝCH RODIČŮ
vzdělávací cíle
-
Poznávací: znát a pochopit profesi rodičů, seznámit se s profesemi, který svět nabízí
-
Postojový : uvažovat nad tím, zda chci vykonávat stejnou profesi jako rodiče, nebo jinou
-
Hodnotový: proč maminka s tatínkem chodí do práce
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: jak je práce farmářů náročná, hrajeme si na farmáře a zvířata
-
Dítě a jeho psychika: rozvoj komunikativních schopností (umí popsat, koho vidí na obrázku, umí mluvit o dané profesi, co k profesi potřebujeme, jak se při ní oblékáme atd.)
-
Dítě a ten druhy: při práci je důležitý kolektiv
-
Dítě a svět: poznáváme práci farmářů, profese rodičů
Pozn.:
POZNÁVACÍ cíl = rozvíjení dítěte, jeho učení a poznání
POSTOJOVÝ cíl = osvojení základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
HODNOTOVÝ cíl = získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí