...v říjnu
...naše dvě celoměsíční témata jsou
"MOJE RODINA" a "NAŠE ZAHRADA"
-
20.10.-31.10.:
Moje rodina: POVOLÁNÍ MÝCH RODIČŮ
vzdělávací cíle
○ Poznávací: Seznámení se s různými druhy povolání (lékaři, farmáři, rybáři). Poznat rozdíly a důležitost každého povolání.
○ Postojový : Uvědomění si, proč rodiče a ostaní lidé chodí do práce.
○ Hodnotový: Utváření si kladného vztahu kde každému druhu povolání.(napodobení povolání) .Které povolání je mi nejbližší.
vzdělávací oblasti
○ Dítě a jeho tělo: Napodobujeme určité povolání.
○ Dítě a jeho psychika: Které povolání je mi blizké, které se mi líbí.
○ Dítě a ten druhý: Respektuji všechny povolání, učím se vidět rozdíly a důležitost každého povolání.
○ Dítě a společnost: Poznávám role v povolání Doktor x Doktorka, Farmář x Farmářka, Rybář x Rybářka.
○ Dítě a svět: Pozorujeme všechyny v okolí-jaká je jejich práce, jak jí dělají.
-
13.10.-17.10.:
Moje rodina: RODINNÁ POUTA (členové mojí rodiny)
vzdělávací cíle
-
POZNÁVACÍ: Poznání, že i máma a táta, děda i babička mají své jméno. Jakou roli hrají v mém životě.
-
POSTOJOVÝ: Uvědomění si odlišnosti členů rodiny a jejich propojení
-
HODNOTOVÝ: Schopnost vytvářet a upevňovat citové vazby k rodině a ke svému okolí (v souvislosti s hlavním témátem a cíly, poznáváme barvy, rozdíly veký x malý...)
vzdělávací oblasti
-
dítě a jeho tělo: Snažíme se chápat rozdíly mezi malý x velký.
-
dítě a jeho psychika: Jaké chovám city ke členům své rodiny. Znám jména svých blízkých.
-
dítě a ten druhý: Umím/snažím se navazovat kontakty se všemi členy rodiny i se svými kamarády.
-
dítě a svět: Poznávám různé role lidí v mé rodině i ve školce. Učím se být zdvořily, tolerantní.
-
dítě a společnost: Povídáme o procházkách s babičkou a dědečkem, o hledání hříbků s tatínkem, o odpočívání v lese s maminkou i se sourozenci
-
1.10.-10.10.:
Moje rodina: Co si představím pod pojmem "Rodina"
Školková zahrada na podzim: Vytváříme si svou zahradu
vzdělávací cíle
-
POZNÁVACÍ: Poznáváme, jak funguje rodina a proč je pro nás důležitá. Seznamujeme se se zahradou.Učíme se chápat příbuzenské vztahy.
-
POSTOJOVÝ: Přijmutí toho, že jsem dítě a pak je tu dospělý. Uvědomění si, jakou roli hraji v naši rodině.Umím dát najevo lásku k sobě i k druhým.
-
HODNOTOVÝ: Vážíme si rodiny i všech našich blízkých. Vnímáme vztahy mezi všemi v rodině a vytváříme si vztah i sami k sobě. Vytváříme si pozitivní vztah ke školkové zahradě.
vzdělávací oblasti
-
dítě a jeho tělo: Já jsem dítě, on je dospělák (rozíly mezi stářím a mládím). Společně se protancujeme až k práci na zahradě.
-
dítě a jeho psychika: Povídáme o své rodině a nasloucháme povidání druhých dětí. Mám rád svou rodinu a umím jim to dát najevo. Představy o naši zahradě.
-
dítě a ten druhý: Zajímám se o tebe a respektuji tě.
-
dítě a svět: Poznávám naši zahradu a vyznám se v ní. Starám se o vše co na zahrádku vysadíme.
-
dítě a společnost: Jak pomáhám a funguji doma.
Pozn.:
POZNÁVACÍ cíl = rozvíjení dítěte, jeho učení a poznání
POSTOJOVÝ cíl = osvojení základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
HODNOTOVÝ cíl = získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí