...v ÚNORU 2015
naše celoměsíční téma je stále ještě "ZIMA" :-)
-
2.2.-6.2.: SVĚTLO A STÍN V NAŠÍ BLÍZKOSTI
vzdělávací cíle
-
Poznávací: Poznávání světla a stínu. Odkud se bere stín, co jej vytváří. Jak je pro nás důležité světlo.
-
Postojový : Mám rád světlo nebo tmu? Hledání "svého" světla.
-
Hodnotový: Světlo,stín a tma-mají svá pozitiva. Vše se propojuje.
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: Koordinace pohybu v temějším prostředí.
-
Dítě a jeho psychika: Uvědomování si, kdy se citím spokojeně. Mé světlo.
-
Dítě a ten druhý: Vnímání spokojenosti mých kamarádů.
-
Dítě a společnost: Proč je důležité, aby bylo světlo ale i tma.
-
Dítě a svět: Hledání světla a stínu v přírodě.
-
9.2.-13.2.:
VE ŠKOLCE JSME KAMARÁDI, VŠICHNI SE TU MÁME RÁDI
(aneb valentýnský týden)
vzdělávací cíle
-
Poznávací: seznamujeme se se svátkem sv. Valentýna, co je to láska, koho máme rádi
-
Postojový: proč je důležité mít kolem sebe přátelé a rodinu, učíme se vzájemnému respektu, pomáháme si, snažíme se pracovat kolektivně
-
Hodnotový: ve školce je každý kamarád
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: správné držení těla při ranním kruhu a činnostech u stolu, správné držení tužky, procvičování prstů a zápestí , procvičování jemné motoriky - zameřeno na kreativnost dítěte
-
Dítě a jeho psychika: koho máme rádi (píseň ,,Mám srdíčko, mám, komu já ho dám...)
-
Dítě a ten druhý: valentýnský dárek - chci udělat někomu radost
-
Dítě a společnost: pozoruji lásku kolem (rodinnou, zvířecí), chci si o ní povídat
-
Dítě a svět: poznání svátku, který je pro děti nový, netradiční
-
16.2.-20.2.:
MASOPUST
vzdělávací cíle
-
Poznávací: Seznámení se s novou tradicí.
-
Postojový : Umím se rozhodnout, poradit a pomoct. Dbám na bezpečnost všech.( při výrobě masek, pečení koblížků...)
-
Hodnotový: Uvědomění si, že je Masopust plný radosti, smíchu a zábavy.
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: Co vše dokáže naše tělo.
-
Dítě a jeho psychika: Smích je jeden z nejlepších masopustních zvyků. Smějeme se na celé kolo.
-
Dítě a ten druhý: Umíme se domluvit. Rozhovory nad kostými ostatních dětí, co se nám líbí a co naopak nelíbí. Spolupracujeme.
-
Dítě a společnost: Seznamujeme se s tradicemi.
-
Dítě a svět: Dbáme na bezpečnost při Maspustním průvodu, chůze ve dvojcích.