...v lednu 2015
naše celoměsíční téma jsou "ZIMA"
-
5.1.-9.1.: ZIMNÍ RADOVÁNKY
vzdělávací cíle
-
Poznávací: Osvojit si rozdíly mezi geometrickými tvary, tvary které jsou stejné- využívat minulou zkušenost.
-
Postojový : Dbát na bezpečnost svou i svých kamarádů.
-
Hodnotový: Pozitivně vnímat přírodní jevy v zimě.
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: Správné držení těla, koordinace, vzhledem k zimnímu počasí(náledí atd..)
-
Dítě a jeho psychika: Chtít rozumět okolnímu světu, výtváření bohatství představ.
-
Dítě a ten druhý: Dbát na bezpečnost sebe i svých kamarádů
-
Dítě a společnost: Seznámení se s pranostikami o Třech králích.
-
Dítě a svět: Fyzikální, přírodní jevy v zimě.
12.1.-18.1.: U KAMARÁDŮ ESKYMÁKŮ
vzdělávací cíle
-
Poznávací: dítě poznává kulturu a život Eskymáků, učí se pojmy - nahoře, dole (sever-jih, Arktida-Antarktida), kde leží Grónsko, poznáváme polární zvěř
-
Postojový: porovnávání našeho života s životy Eskymáků
-
Hodnotový: píšeme dopis kamarádu Aukovi
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: správné držení těla při ranním kruhu a činnostech u stolu
-
Dítě a jeho psychika: povídání si o životě malého Eskymáka Auka, čteme dopis od Auka a odepisujeme na něj
-
Dítě a ten druhy: společně stavíme iglú, vzájemná kooperace při aktivitách
-
Dítě a společnost: učíme se nemít předsudky vůči odlišným lidem (ve světě se nachází mnoho kultur)
-
Dítě a svět: uvědomění si rozdílů mezi jinými kulturami, objevování života Eskymáků z pohledu dítěte
19.1.-23.1.: SPORTUJEME V ZIMĚ
vzdělávací cíle
-
Poznávací: Seznámení se s novým pojmem "zimní sporty" a se vším, co k tomu patří.
-
Postojový : Uvědomění si, proč je sport důležitý a co vše je potřeba ke sportování v zimě.
-
Hodnotový: Vytvořit si kladný vztah k zimním sportům.
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: Rozvoj pohybových schopností při různorodých zimních sportech.
-
Dítě a jeho psychika: Práce se sebou samým. Zjištění svých dovednostíve sportu.
-
Dítě a ten druhý: Vnímání schopností kamarádů.
-
Dítě a společnost: Seznámení se se zimními sporty, které jsou všude kolem nás.
-
Dítě a svět: Vnímání okolí, zkoumání, kde jaké sporty můžeme provádět.
26.1.-30.1.: PANÍ ZIMA OPĚT KRALUJE
vzdělávací cíle
-
Poznávací: dítě poznává, objevuje a zkoumá vlastnosti ledu a sněhu, zkouší si nové netradiční výtvarné techniky (malování do sněhu, malování do moučné hmoty)
-
Postojový: proč nestrkat sníh do úst (což dělá hodně dětí), i když je sníh bílý, ve skutečnosti je špinavý (pokusy)
-
Hodnotový: všechno je jen voda
vzdělávací oblasti
-
Dítě a jeho tělo: správné držení těla při ranním kruhu a činnostech u stolu, dbáme na bezpečnost venku v tomto nepříznivém počasí (mnoho sněhu, náledí)
-
Dítě a jeho psychika: odvyknutí si od klasických sněhuláků, kteří jsou propojení se zimou a sněhem, ale poznat také živoucí zimní bytosti - Ledová královna
-
Dítě a ten druhý: vzájemná kooperace při společných aktivitách, dbáme na bezpečnost kamaráda